Obchodní podmínky

Společnost Jaro - balony.cz s.r.o., IČ: 28596285, se sídlem Pekařská 20, 779 00 Olomouc je zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ostravě pod spisovou značkou C 44115 (dále Jaro - balony.cz, s.r.o.) a má oprávnění provozovat vyhlídkové lety horkovzdušnými balony (dále služby).

Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen VOP) upravují smluvní vztahy a vymezují práva a povinnosti mezi společností Jaro - balony.cz s.r.o. a objednatelem služby, popř. třetí osobou, v jejíž prospěch je služba objednána, nebo která službu využije (dále klient). Veškeré  smluvní vztahy se řídí obecně závaznými právními předpisy České republiky a těmito Všeobecnými obchodními podmínkami, vydanými společností Jaro-balony.cz, s.r.o.. 

Vznik smluvního vztahu

Smluvní vztah mezi Jaro - balony.cz s.r.o. a klientem vzniká zaplacením zálohy nebo celé kupní ceny letenky. Klientem je myšlena osoba nebo firma, která služby společnosti Jaro - balony.cz s.r.o. kupuje nebo využívá.
Koupí letenky nebo rezervací termínu služby klient potvrzuje, že souhlasí s VOP.

Objednávkou služby souhlasí klient s tím, že údaje o jeho osobě budou u firmy Jaro - balony.cz s.r.o. uchovávány v souladu s příslušnými zákony o ochraně dat.
Provozovatel Jaro - balony.cz s.r.o. se zavazuje, že bude používat tyto údaje pouze pro vlastní potřebu a nebude je předávat dále třetím osobám.

Předmět smlouvy

Vyhlídkový let balonem

Klient se s posádkou balonu setká na předem domluveném místě. O místě startu a provedení letu nebo zrušení letu rozhoduje velitel balonu (dále pilot). Před startem jsou klienti poučeni o chování během přípravy, letu balónem a přistání. Posádka připravuje balon k letu, klienti mohou pomáhat - po dohodě s pilotem. Balón letí vždy po větru a místo přistání pilot hledá v poslední fázi letu. Doba letu je přibližně 40 minut až 1 hodinu. Skutečná doba letu může být zkrácena nebo prodloužena pilotem z důvodu bezpečného provedení letu. Balon je sledován doprovodnými vozidly, které zajišťují návrat klientů, posádky a techniky na místo odletu.
Po přistání následuje tradiční balonářský křest větrem, zemí, ohněm a vodou, přípitek sektem a klientům jsou předány křestní listy vzduchoplavce.

Letenka pro Vyhlídkový let balonem

Klient může využít službu pouze s platnou a uhrazenou letenkou na vyhlídkový let balonem vydanou společností Jaro-balony.cz.

Objednávka letenky

Klient si může objednat  letenku na stránkách www.jaro-balony.cz, telefonicky na 739 20 22 26, e-mailem info@jaro-balony.cz nebo osobně v sídle firmy na ul. Pekařská 20 v Olomouci a  u smluvních prodejců – adresy prodejců letenek jsou zveřejněny v kontaktech.

Po zpracování objednávky klient obdrží letenku/y, pokyny k letu a v případě objednání i dárkový poukaz, nebo dárkové balení.

Doprava a platba

Letenku/y, pokyny k letu, dárkový poukaz a dárkové balení si lze vyzvednout osobně v kanceláři na  Pekařské 20 v Olomouci (sídlo firmy), nebo u smluvních prodejců.

V případě volby zaslání na e-mail obdržíte letenku/y v pdf., Pokyny k letu v pdf. a dárkový poukaz ve Wordu pro možnost dopsání věnování.
Vše zasíláme na e-mail uvedený v objednávce.

V případě volby dárkového balení poštou obdržíte letenku/y, Pokyny k letu a dárkový poukaz zabalený v krabičce s ručně uvázanou mašlí. Text do dárkového poukazu a barvu mašle si zvolíte sami - toto je možné napsat při objednávce do poznámek (dárkový poukaz je předtištěn PRO ...(např. maminku k narozeninám)..., na výběr cca 20 barev mašlí). 

Dárková krabička s mašlí je opatřena balícím materiálnem tak, aby se minimalizovalo její poškození při přepravě. Jako přepravce využíváme Českou poštu, s.p..

Společnost Jaro - balony.cz s.r.o. nenese zodpovědnost za případné zpoždění/nedoručení, nebo poškození zásilky vzniklé při distribuci.

Prodávající expeduje zboží ihned po přijetí platby.

Platba může být uskutečněna v měně CZK a to hotově (na některém z prodejných míst) nebo dobírkou a v měně CZK nebo EUR, a to převodem z účtu, rychlým on-line převodem nebo platební kartou přes zabezpečenou platební bránu.

Platba kartou online

V případě platby kartou on-line, dostaneme informaci o přijetí paltby okamžitě. Podporované karty jsou: VISA, MasterCard. Na konci objednávky budete přesměrováni na zabezpečenou platební bránu společnosti ComGate, kde zadáte své šestnáctimístné číslo karty, její platnost a CVC/CVV kód. Nemusíte se obávat, přenos informací je šifrovaný a tedy naprosto bezpečný.

Platba převodem online

V případě platby převodem on-line, dostaneme informaci o přijetí paltby okamžitě. Podporované banky jsou: Česká Spořitelna, Komerční banka, mBank, Raiffeisen Bank, ČSOB, Equa Bank, MONETA Money Bank, Era, Sberbank, Fio Banka. Na konci objednávky bude klient přesměrován na zabezpečenou platební bránu společnosti ComGate, kde si zvolí příslušnou banku. Poté se přihlásí do internetového bankovnictví dané banky a odešle předepsanou platbu. 

Převody peněz jsou uskutečňovány prostřednictvím účtu společnosti ComGate Payments, a.s. Prodávající nemá přístup k přihlašovacím ůdajům klienta, ani k údajům na platební kartě.

Uzavřením kupní smlouvy dává kupující prodávajícímu souhlas se zpracováním svých osovních údajů a to až do doby jeho písemného vyjádření nesouhlasu s tímto zpracováním. Osobní údaje, které kupující uvede při objednání, slouží výhradně pro naši potřebu a nejsou poskytovány jiným subjektům s výjimkou zpracovatelů plateb.

Cena letu balonem

Aktuální ceník nabízených služeb je vždy uveden na internetových stránkách www.jaro-balony.cz- objednávka. Cena služby dle konkrétní uzavřené smlouvy je vždy uvedena na dokladu o prodeji - objednávce nebo na výzvě k platbě. Cena je vždy uvedena včetně příslušné sazby DPH.

V případě volby dárkového balení (dárkový poukaz s letenkou v krabičce s mašlí) je účtováno 100 Kč (velikost A4) nebo 80 Kč (velikost A5).

Poštovné je 70 Kč (doporučeně, prioritně), poštovné při zaslání na dobírku je 120 Kč (doporučeně, prioritně).

Platnost letenky

Platnost letenky je 1 nebo 2 roky od data prodeje (datum prodeje je vždy vyznačen na letence) - letenka je přenosná na jinou osobu.
Lety provozujeme od dubna do října, v závislosti na počasí. Letenky je možno uplatnit jen v tomto období. Mimo tuto dobu letenku nelze uplatnit, jelikož se nelétá a nebudou lety vypsány.
Po uplynutí doby platnosti letenky je letenka automaticky stornována bez možnosti prodloužení platnosti.
Letenku je možno prodloužit jen v případě, že byla již na jakýkoliv let zarezervována a let se neuskutečnil z důvodů nevhodného počasí, nebo po dohodě.

Stornování letenky

Klient může platnou letenku stornovat a požádat o vrácení peněz do 30 dnů od nákupu (datum prodeje je vyznačen na letence). Peníze se vrací osobě nebo firmě, která letenku zakoupila, nikoliv osobě obdarované.
Za storno letenky si společnost JARO-BALONY.cz neúčtuje žádný manipulační poplatek.
V případě zakoupeného dárkového balení se zaplacená částka (100 Kč nebo 80 Kč) zpět nevrací. Totéž platí i v případě poštovného.

Rezervace termínu

Po obdržení letenky klient sleduje na www.jaro-balony.cz vypisované lety v nabízených lokalitách, kde si vložením čísla letenky rezervuje místo v koši. Místo v koši je možné rezervovat také na klientské lince 739 20 22 26 v pracovní dny 8:30 - 15:30 hod. nebo e-mailem na info@jaro-balony.cz.
Při rezervaci je klient povinen uvádět pravdivé údaje (jméno, příjmení, kontaktní údaje, hmotnost). O uskutečněné rezervaci termínu letu je klient informován formou e-mailu (pokud je uveden v jeho rezervaci).
Během letu se může oblečení znečistit kondenzátem z hořáků, proto doporučujeme starší oděv - společnost Jaro - balony.cz s.r.o. nenese zodpovědnost za případné znečištění oděvu.

Náš pilot Vás před plánovaným termínem letu kontaktuje sms-kou na telefonní číslo uvedené v rezervaci a v závislosti na aktuálním počasí let potvrdí či zruší. 
Pokud máte ranní let, kontaktujeme Vás sms den dopředu do 18. hodiny, u odpoledních letů do 12. hodiny v den letu. Pokud neobdržite do této doby sms - kontaktujte nás na tel. 739 202 226.
V případě nepříznivých meteorologických podmínek je let balónem zrušen a klientovi je letenka uvolněna pro další rezervaci termínu letu.
S ohledem na obsazenost koše se může změnit i balon a tím i počet osob v koši, který byl původně vypsán.
Pokud se na daný termín nepřihlásí dostatečný počet osob s ohledem na provedení bezpečného letu (dodržení minimální vzletové hmotnosti) se let zruší, klientovi je letenka uvolněna, kde si může na našem webu zarezervovat jiný termín.

Naše používané balony jsou OK 9649 (max. 6 osob pilot), OK 9650 (max. 7 osob pilot), OK 8870 (max. 9 osob pilot) a OK 8871 (max.12 osob pilot).
Všechny naše balony jsou pro daný počet osob certifikovány a na daný počet osob v koši pojištěny u pojištovny Allianz dle příslušných norem.

 

1. Zrušení rezervace termínu letu klientem

Klient je oprávněn zrušit rezervaci termínu letu nejpozději 48hodin před sjednaným termínem letu a sjednat v rámci doby platnosti letenky termín nový. Změny v rezervaci se provádí telefonicky na klientském centru tel. 739 202 226, v pracovní době 8:30 - 15:30 hod, emailem nebo sms kou. Zrušení rezervace termínu letu v době kratší než 48hodin před sjednaným termínem letu není možné. Je možné dohodnout změnu v osobě klienta.

Pokud se klient nedostaví na určené místo setkání v dohodnutý čas, letenka nebo soukromý let bude zrušen bez náhrady na vrácení Kč za letenku nebo let.  

Balóny létají pouze ráno a večer (start max.1 hodinu po východu a 1-2 hodiny před západem slunce). Tímto určeným časem pro let se musí pilot řídit, proto se netoleruje žádné spoždění při setkání před daným letem. Mimo tento vymezený čas nelze let balonem v letní sezonu provést.

2. Zrušení rezervace termínu letu provozovatelem

  1. fy.Jaro-balony.cz je oprávněna zrušit rezervaci z technických důvodů nejpozději 2 dny před sjednaným termínem letu, klient bude informován SMS zprávou nebo telefonicky.
  2. fy.Jaro-balony.cz je oprávněna zrušit rezervaci v případě nepříznivého počasí nejpozději 1 hodinu před plánovaným časem setkání na let, klient bude informován SMS zprávou na uvedené tel.číslo v rezervaci.
  3. fy.Jaro-balony.cz je oprávněna zrušit rezervaci na místě setkání, pokud pilot rozhodne o zrušení letu z důvodu bezpečnosti letu nebo při změně meteorologických podmínek, kdy není let bezpečně proveditelný.

Ve všech uvedených případech nevzniká právo klienta na náhradu škody vzniklé mu v přímé souvislosti se zrušením rezervace (např. náklady na dopravu na místo setkání). Klient má nárok na sjednání nového termínu letu v rámci platnosti letenky, popř. nebude-li možný termín v rámci doby platnosti letenky, tak nejbližší možný termín.

 

Zdravotní omezení

Všichni klienti jsou povinní uvést při objednání termínu letu svou aktuální hmotnost. 

Z bezpečnostních důvodů nemohou být přepravovány těhotné ženy. Před letem by se měli se svým ošetřujícím lékařem poradit klienti s onemocněním srdce, krevního oběhu, s plicním onemocněním a onemocněním pohybového ústrojí. Klient je povinen informovat klientské centrum o svých zdravotních omezeních, případně o snížené pohyblivosti (kolena, kyčle, páteř, kloubní náhrady). Starší osoby by se měly při rozhovoru s operátorem klientského centra nechat informovat o možném riziku.

V případě jakýchkoliv pochybností je dobré konzultovat problém s klientským centrem na 739 202 226. Pilot má právo vyloučit z přepravy těhotnou ženu, osobu u které existuje podezření na požití alkoholu nebo drog, osobu která vykazuje známky nebezpečého chování nebo osobu se sníženou pohyblivostí popř. osobu, která není schopná zaujmout bezpečnostní přistávací pozici (viz foto níže) - zaplacená letenka v takovém případě propadá bez náhrady.


  
 

Povinnost klienta

Kupující se seznámil a souhlasí se Všeobecními obchodnými podmínkami-dále VOP.

Bez souhlasu s VOP není možné letenku objednat.

Pokud bude letenka použitá pro samotný let jinou osobou než kupujícím, pokud kupující poskytne letenku jiné/ třetí osobě, tak je kupující povinen seznámit tuhle osobu či osoby (tyto letící pasažéri) s VOP a s nutností se seznánit a souhlasit s VOP.

V případě váhy letícího nad 110 kg, je klient povinen informovat o této skutečnosti Jaro-balony.cz, s.r.o. a po domluvě dokoupit 1ks letenky navíc.

V zájmu bezproblémového a bezpečného průběhu letu musí klient uposlechnout všech pokynů posádky a pilota.

Pojištění klienta

Každý klient je řádně pojištěn dle platných zákonů.

Škodní případy a zranění musí být neprodleně oznámeny pilotovi.

Změna termínu letu klientem

Klient má právo termín letu změnit a to nejpozději 48 hodin před plánovaným časem setkání v den letu. Pokud klient zruší domluvený termín letu v době kratší než 48hodin před dohodnutým časem setkání, a nenajde za sebe náhradu, letenky propadá bez náhrady.

Pokud se klient nedostaví na místo setkání, letenka propadá bez náhrady.

Záruka kvality provedení letu

  • Balon letí ve výškách od země do 300 m a během letu vystoupá minimálně 500 metrů nad zem bez ohledu na uletěnou vzdálenost.
  • Vyhlídkový let se koná při vhodném počasí pro let balonem.
  • Doba letu je přibližně 60minut a může být zkrácena nebo prodloužena maximálně o 20minut, pokud není s pasažéry před letem nebo během letu dohodnuto jinak, nebo pokud to vyžaduje bezpečnost letu.
  • Každý pasažér, který letí poprvé, je po letu pokřtěn a získává křestní list vzduchoplavce. Pasažer má právo křest odmítnout a nezůčastnit se ho.
  • Každý pasažér je před letem pilotem řádně poučen o chování se při přípravě balónu, průběhu letu a přistání a také o možných nebezpečích.

Garantujeme provedení kvalitního a bezpečného letu! Nabízíme vyhlídkové lety novými, bezpečnými a komfortními balony:  OK 9649 (max. 6 osob pilot v koši), OK 9650 (max. 7 osob pilot v koši), OK 8870 (max. 9 osob pilot v koši) a OK 8871 (max.12 osob pilot v koši). Balon OK 8870 má bezbariérové nastupování vhodné pro osoby se sníženou pohyblivostí.

Individuální přístup ke každému pasažérovi, seriózní jednání a bezpečný let jsou naší prioritou.

Provedení letu jinou firmou

V jednotlivých případech může fy.Jaro-balony.cz pro realizaci letu použít jinou firmu, která splňuje stejné právní předpoklady zákona o civilním letectví. Ručení přejímá v tomto případě tato pověřená firma. Ručení velitele letadla se řídí dle platných zákonů o civilním letectví.

Reklamace a stížnosti

Můžete neprodleně řešit na klientské lince 739 20 22 26 nebo na e-mailu info@jaro-balony.cz.

Závěrečné ustanovení

Tyto Všeobecné smluvní podmínky jsou platné od 1. 1. 2018